V tednu od 12. do 19. novembra 2022 je šola gostila mednarodno Erasmus+ srečanje šestih sodelujočih držav.
Kako je ta teden doživljal in preživel en izmed dvajsetih gostiteljev, učenec Vidjan Kure Unger iz 7.b razreda, lahko preberete v naslednjem zapisu.

Sobota, 12. 11. 2022
V soboto so v Maribor prispeli vrstniki iz Portugalske, a ker sem jaz gostil prijatelja s Češk, sem moral počakati še en dan. Zelo sem se veselil prihoda. Že nekaj dni pred tem sem odšteval, kdaj pridejo.

Nedelja, 13. 11. 2022
V nedeljo sem se zbudil poln pričakovanj. Komaj sem čakal da Martin pride. Z mamo sva ga zvečer šla pričakati pred hotel Piramida. Pred hotelom smo se nekaj časa pogovarjali z našimi učiteljii, a nato so le prišli. Bil sem ga zelo vesel. Odpeljali smo se domov in jedli večerjo. Prinesel nama je dosti daril s Češke. Pokazal sem mu sobo. Ker sem mu želel lepo izkušnjo, sem mu odstopil svojo. Bil je zelo srečen, a ker ni znal dobro angleško, sva se težje sporazumevala.

Ponedeljek, 14. 11. 2022
V ponedeljek smo se zbudili ob osmih. Ob devetih smo imeli sprejemno prireditev na kateri sem nastopal tudi jaz. S prijatelji sem v zaodrju čakal na svoj nastop. Nato smo imeli malico. Ker sem pred šolo imel še čas sem mu jo razkazal.
Odšli smo v podjetje Palfinger, kjer izdelujejo žerjave za prevozna sredstva. Bilo je zelo zanimivo. Najprej smo si ogledali ter tudi preizkusili žerjav za ladjo. Oba sva bila navdušena, saj ne stojiš na žerjavu vsak dan. Nato smo si pogledali proizvodnjo. Najprej plošče razrežejo, ukrivijo, zavarijo, pobarvajo in zaščitijo. Videli smo vse postopke in tudi zelo zanimiv laserski izrezovalnik. Imajo pa todi zelo velike žerjave na tračnicah ki jih uporabljajo za prenos materialov. Nekaterim mojim sošolcem se je to zdelo brez veze, a meni je bilo zanimivo.
Odšli smo proti šoli, kjer sem jo Martinu razkazal.
Popoldan sem ga peljal s seboj na trening plesa, saj ga tudi on trenira.

Torek, 15. 11. 2022
V torek smo imeli delavnice od 8.30. Bile so na temo robotike. Najprej smo sestavljali Lego WeDo robotke. Delali smo po načrtih, nekaj pa tudi po svojem navdihu. Sestavili in programirali smo robota, da se je vozil naprej in nazaj. Dodali smo pa še senzor. Potem smo imeli sestavljanje zobnikov da so nekaj prestavljali ali da so se vrteli v želeno smer. Zadnja delavnica je bila iz programiranja. Bilo mi je zelo zanimivo saj smo programirali nekaj s sestavljanjem blokov nekaj pa s kodami.
Po pouku sva šla v glasbeno šolo, kjer sem imel kitaro. Martin me je poslušal. Po kitari pa smo šli v Woop park kjer sva skakala po trampolinih in blazinah ter igrala igrice s skakanjem. Po eni ura nama je postalo dolgočasno, saj je Woop v Mariboru majhen.

Sreda, 16. 11. 2022
V sredo je bil zelo naporen dan, zbudili smo se ob 5.45. Mama nama je pripravila krasen zajtrk in 2 sendviča za na pot ter Radensko in nekaj Frutabel. Ob 6.30 smo se dobili pred šolo kjer nas je čakal avtobus. Odpeljali smo se v Postojno in si ogledali slovensko največjo jamo. V njo smo se peljali z vlakcem in tam nekaj časa hodili. Postojnska jama je zelo zanimiva in sam sem bil v njej prvič v življenju. Vozili smo se po razburljivih ovinkih, tako da je nekatere tudi bilo strah. Bilo je zelo mrzlo, tako da nas je tudi v bundah zeblo. Ko smo se ustavili smo hodili na najvišjo točko v Postojnski jami na grič, ki je kar 50 metrov višji od vstopne točke. Nato smo vstopili v dvorane, ki so znane po tem, da so najlepše v postojnski jami. Videli smo steber, ki ga imenujejo špaget, je v obliki in špageta in zelo tanek. Videli smo oranžne stene ki so nas vse osupnile. Pred jamo smo se še fotografirali, nato pa smo se odpeljali proti Bledu. Med potjo nam je gospod ravnatelj razlagal o pokrajini, mimo katere se vozimo. Meni osebno je bilo zelo zanimivo. Na Bledu smo si z gradu ogledali Blejsko jezero in se slikali v dežju. Na začetku smo imeli majhne težave najti pot na grad. Potem smo šli proti Ljubljani. Na avtobusu smo se zelo zabavali in vmes je bilo tudi nekaj neprimernih stvari na temo viol in žabarjev. Na kratko smo si ogledali mesto nato pa šli v McDonald, saj je bilo dosti mojih sošolcev lačnih. Na poti nazaj smo se ustavili še na Trojanah, kjer smo se posladkali s svežimi marmeladnimi krofi. Bili so krasni. Vrnili smo se nazaj v šolo, a ker moja mama ni mogla po naju z mojim prijateljem Martinom naju je učitelj Silvo odpeljal domov. In dobila sva še tudi nekaj krasnih krofov za zajtrk

Četrtek, 17. 11. 2022
V četrtek smo se kot normalno dobili pred šolo ob 8.30. Imeli smo malico, nato pa smo se odpravili na mariborsko fakulteto FERI. Tam smo si ogledali njihov vesoljski program in robotiko. Bilo je zelo zanimivo. Govorili so nam o Slovenskem satelitu, ki so ga poslali v vesolje. Na Feriju ga proučujejo in dopolnjujejo, imajo pa tudi antene za upravljanje. Nato smo odšli v drugo sobo, kjer so nam predavali o robotih, ki se uporabljajo za industrijsko robotiko, kako mečejo kocke in robote ki sestavljajo Rubikovo kocko. Pokazali so nam tudi kako delujejo, Nato pa smo si ogledali robota Frido, ki bo deloval kot pomočnik medicinskih sester in zdravnikov v bolnici. Na žalost še ni bil čisto dopolnjen, a smo se lahko tudi kaj pogovarjali z njim. Včasih nas je razumel včasih pa ne. Potem smo imeli prosti čas, med katerim smo šli jesti v kakšno restavracijo ali pa kam drugam. Z mojim prijateljem Martinom sva šla jest v picerijo Rožmarin. Moj prijatelj še nikoli ni jedel pice, ki se reže z škarjami zato je to bilo za njega nekaj posebnega. Potem pa smo imeli kratek ogled Maribora ki ga je vodil naš ravnatelj. Z mestnim avtobusom smo se odpeljali do Pohorja. Z vzpenjačo smo se z gondolo odpeljali na Pohorje. Tam smo imeli tudi pol ure časa in moj prijatelj in drugi iz Češke so sedeli pri hotelu in se šalili. Jaz sem pa potreboval nekaj gibanja zato sem šel do stolpa. Zgoraj je bilo zelo mrzlo in dosti megle. S stolpa sem se pravočasno vrnil in skupaj smo se odpeljali z gondolo v dolino..

Petek, 18. 11. 2022
V petek smo se zopet dobili malo pozneje ob 9.00. Imeli smo zaključno prireditev na kateri so podelili potrdila o udeležbi na srečanju. Vsak izmed učencev in gostiteljev je dobil eno čokolado Gorenjko in priznanje. Imeli smo malico, nato pa smo se udeležili treh ur pouka, da so naši gosti lahko videli, kako izgleda pouk pri nas. Imeli smo slovenščino, angleščino in šport.

Moj prijatelj je sodeloval kolikor je lahko, pri športu pa smo imeli vstojo, a ta mu ni šla najbolje. Tako mi jo je samo pomagal delati. imeli smo krasno kosilo nato pa smo šli domov. Popoldne sva imela zelo dosti časa, zato sva si zaželela, da greva v Europark. Tam sva obiskala trgovino Big Bang, kjer sva pasla oči na različni tehnologiji, ki bi jo imela. Kupil sem mu slušalke. Bil je zelo hvaležen, saj so takšne na češkem zelo drage. Hodila sva še malo po trgovinah in nato sva se vrnila domov kjer sva imela krasen večer in pogledala tudi film “Kako izuriti svojega zmaja”.
Žalostna sva se odpravila spat, da je teden tako hitro minil.

Sobota, 19. 11. 2022
V soboto smo vstali ob osmih in si privoščili še zadnji skupni zajtrk.

Naš skupni teden je bil zelo zanimiv zato se iskreno se zahvaljujem Vsem organizatorjem, saj je to bila za mene nepozabna izkušnja in zelo se veselim tudi drugega Erasmus+ projekta.
Tako smo se počasi odpravili k hotelu Piramida kjer so se učenci pridružili učiteljem. Od tam sem skupino Čehov pospremil do avtobusne postaje saj so domov v Liberec odpotovali z avtobusom (FlixBus).
V upanju, da se kmalu znova snidemo sem učencem in učiteljem v slovo še dolgo mahal.

Povezava do albuma z vsemi fotografijami in posnetki s srečanja.

(Skupno 389 obiskov, današnjih obiskov 1)